6 månader för sista gången.

Kommentera
Trots allt jag känner efter denna tid efter förlossningen så kan jag inte sluta få lite ångest över att detta är sista gången jag får genomgå ett barns utveckling på så nära håll. Vår minsta busunge bilr visst hela 6 månader idag och just nu tycker jag det är fantastiskt mysigt.
 
 
Jag älskar när första tänderna tittar fram, skratten avlöser varandra och när de upptäcker nya saker hela tiden...
 
Han fick smaka spaghetti och köttfärssås idag (på burk såklart) och avskydde det. Haha. Förmodligen bara för att det var en helt ny smak - men han älskar Rotfrukter och broccoli, Potatis och broccoli samt Potatis och sej...det syntes direkt.
 
I helgen var vi i Piteå med husvagnen tillsammans med familjen Lindgren/Andersson/Nyström. Det var riktigt trevligt men himmel va slut vi var när vi kom hem igår. Slut av värme, mycket folk och två små tjejer med oerhört starka viljor. De är verkligen lika varandra just nu och konflikterna bara avlöser varandra...men tur de är underbara också haha!
 
 
 
Jag kan konstatera att det blåste oerhört mycket ute vid havet, det var den största campingen vi bott på, Nolia var dåligt och pizzan på campingen var toppengod! Ett plus är ju också såklart att det inte alls tar lång tid att köra dit.
 
Arvingarna var också där samtidigt som mig...eftersom jag senast såg dem typ 1993 i Bursiljum så var jag ju tvungen att gå och kolla en stund. Dio fick hänga med och utvidga musiksmaken lite...
 
 
Till Piteå kommer jag nog att vilja åka igen! Barnvänligt och fint. Vi besökte aldrig innebadet men det får vi göra på vintern istället tänker jag.
 
Väl hemma har vi hunnit tvätta, äta, sova och börja vända om till vardag.
 
Idag var jag in till Skellefteå på morgonen för att hämta ut mina nya glasögon på Smarteyes. Jag ska visa senare hur de ser ut. På väg hem stannade jag till på jobbet och planerade inför måndag då jag börjar jobba igen!! Känns såklart både och så här inför en förändrad vardag - men det var jättekul att vara på plats igen och jag har verkligen saknat barnen efter detta år. Jag kommer sakna mina egna barn också insåg jag idag. Ibland blir man hemmablind och känner "oj så skönt att få komma hemifrån"...men då när man är hemifrån känner man lätt "oj så skönt det vore att få vara hemma med sina egna barn just nu".
 
Kvällen har innefattat nattning av barnen och sedan har jag målat på innerdörren igen. Förhoppningsvis bara ett varv kvar nu. 5 varv/dörr....det tar tid...särskligt när vardagssakerna kommer emellan. Pallkragarna är inte heller klara än. Men det kommer, det kommer.
 
Imorgon väntar besök från fina vänner - oj vad jag längtar!

Sov gott allesammans!