Köksdrömmar.

En kommentar
Hur lätt är det att välja hur det framtida köket ska se ut tro? Pinterest är ju farligt att vara inne på - det finns ju så mycket att titta på så man blir helt förvirrad. Tusentals idéer får jag och jag kan inte välja vad min exakta stil är. Jag vet att jag vill ha lite lantligt och vitt, men inte för "mycket lantligt" heller... Här jag jag samlat lite idéer i alla fall:
 
 
 
 
 
 
 
Det jag vet är att jag ska ha ett fönster - ett rätt litet fönster - någonstans mitt i "längan". Jag har svårt att bestämma mig för vilken bänkskiva och vilka handtag... Tips? Och det svåraste är ju typ golv. Eftersom vi har fuktskada genom hela nedre våningen så måste vi byta ut alla golv. Detta gör att jag tänker att jag vill ha samma golv i alla rum - men hur kombinerar man golvet med olika tapeter? I vardagsrummet (som gränsar till köket) sitter denna tapet (Boråstapet Falsterbo II Lilly 4018):
 
I övrigt har vi inte tapetserat om... Men just till denna tapet tycker jag ju att ekfärg/trä passar väldigt fint. Men jag vill ändå inte ha det i köket? Eller vill jag det? Trä kanske är fint ändå? Men är det praktiskt? Och framförallt - är det praktiskt när man har barn? Jag hade ju verkligen inte tänkt att renovera köket innan barnen var lite äldre - men samtidigt känns det ju jättedumt att inte passa på när golvet ändå ska upp och allt måste bort ;) - eller det går ju som inte att undvika ens...
 
Men sen vet vi ju allesammans att det i slutändan är pengarna som styr. Vill bara poängtera det. Men drömmar är ju bra att ha tänker jag.
 
HJÄLP TACK!
 
 
 
 
 
1 Emmelie (crazyhappy):

skriven

Sjukt farligt med Pinterest 😊. Styleroom är också farligt, där finns lite för mycket roligt 😊. Tanke. Tänk ergonomi när du väljer köksgolv. Det kan t ex kännas nice med ett stengolv i köket som vi har men oj va ont i ryggen man får av att stå på det. Då är ett trägolv mycket bättre (och snyggare 😉). Färgen kanske man får tänka lite fläckmässigt också. På ett ljust omönstrat golv syns det mesta. Ek är nog inte så tokigt eller varför inte valnöt eller en "gammal ek". Skulle vilja byta ut mina golv också. Lyckost dig 😜

Svar: Ja alltså jag känner väl typ som du tror jag - är inne på samma. Gurra är jättekänslig för olika golv och hans rygg...å så äre ju det där med fläckar alltså. Färgen vi har nu (typ mörk sten fast det är klickgolv tror jag) är svinbra för inget syns typ...men samtidigt vill jag ha något som passar överallt som sagt... Jag gillar gamla ekfärgen....hmm! Ja det är ju både kul att få byta men ändå får jag som ångest och så är allt så jädra dyrt i slutändan....
Kattals