Dags att lägga in en till växel.

Kommentera
Idag är jag icke talför då en förkylning har kommit och gått under snart 10 veckor. Jag har fått Kristallsjukan och förkylningarna sätter sig på bihålor och öron. Men denna gång även på halsen. Rejält. Och ni som känner mig vet ju att jag sällan är tyst - så därför måste jag få skriva av mig lite en sådan här dag då jag är hemma från jobbet...

Bloggen har varit död rätt länge igen, men det beror faktiskt på att min förra dator helt enkelt la ifrån helt. Nu har jag köpt/fått en dator så jag håller på att vara på g igen inför min stora bloggkarrirär...eller hur det nu var med den saken...
 
Hur som helst så har jag fört över 4200 bilder till datorn från telefonen så de ska jag försöka sortera ut ännu bättre framöver. Jag har i alla fall hittills lyckats sätta in dem i månadsmappar, arbetsmappar och politkmappar.
 
Och på tal om politik. Jag kommer att bli betydligt mer politisk i bloggen framöver - det är ju faktiskt ett valår på gång och jag hoppas och tror att jag ska kunna ge några av er mer insyn i hur politiken i Skellefteå ser ut.
 
I slutet av september vad jag ner till Malmö på Centerpartiets partistämma och det var en upplevelse. Det var tufft att vara där som åhörare så jag kan bara ana en nyans hur tufft det var att vara där som ombud. Det var rätt svårt att hålla reda på besluten och nya yrkanden osv. Så jag kan fortfarande känna att jag måste läsa på hela tiden för att veta vad "vi" faktiskt beslutade om eller inte. Det var inte direkt semester för ombuden inte. Jag däremot, fick mig i alla fall en titt över Malmö vilket var väldigt trevligt :)
 
Här hemma då? Hur är läget här? Ja i början av augusti flyttade vi ut familjen till husvagnen och påbörjade den stora renoveringen här hemma i form av att ta bort allt golv på nedre våningen, förutom på toaletten och i tvättstugan - för att få bort fukt från balken och göra om från början så att det inte blir något mögel. Vi påbörjade också en renovering av köket då det "var lika bra" att göra samtidigt när golvet ändå skulle upp. Här är lite bilder från den tiden:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
...fortsättningen följer...
Idag sitter jag inne i huset igen sedan några veckor tillbaks - köket är inte så långt från färdigt men det saknas lite tapet och nå lister. Det nya vardagsrummet saknar både möbler och tapeter men det är ju ändå helt klart beboeligt här inne igen vilket känns skönt.
 
Terminsstarten på jobbet var tuff då det var en ny grupp, nya ämnen och rutiner att sätta sig in i - men jag tror att jag börjar få koll på saker igen och börjar hitta lugnet ;)
 
Barnen har än så länge, *peppar peppar*, klarat sig ofantligt bra från sjukdomar och det är snarare jag som har gått och varit småsjuk hela tiden som sagt...
 
Nu ska jag passa på att vila lite till innan barnen kommer hem från förskolorna. Gurra fick lämna dem i morse och han hämtar dem sen - jag är verkligen totalt "icke talbar" idag så att ha barnen är ingen höjdare när man inte kan göra sig hörd.
 
Jag bjuder på lite "allmänna" bilder sen sist:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
...och där rök första tanden också!
 
Ha en fin dag allesammans!