En ledighet av lycka.

Kommentera
Denna långa ledighet - om man även räknar med sjukdomarna före jul - har inneburit att syskonen Larsson har hittat varandra och faktiskt lekt tillsammans. Det är otroligt roligt att se.
 
Vi var i Kvarnberget en sväng här en dag och det är så otroligt skönt att få komma sig ut lite. Nu har barnen varit inne senaste dagarna pga hostan men jag har fått mig ut på nån promenad vilket är oerhört värdefullt när man är inpå varandra så mycket.
  (null)

Jag och Millie har också hunnit pyssla lite och Millie kommer antagligen att bli familjens konstnär om jag får gissa... Hon har otroligt många idéer.
 
Jag har också hunnit avverka två kvällar på fritidsgården och det är rätt mysigt att komma hem och mötas av detta när man promenerar mot huset :) 
 
Igår fick jag ett "infall" och rensade ur hela vår "walk-in-closet" och flyttade den in i sovrummet... Snyggt va? ...eller så inte haha. Hur som helst. Vi har ju inte renoverat något mer än barnens rum uppe och tur var väl det, för vi har en vattenskada på toan uppe nu. Även i vår "walk-in-closet" alltså...och eftersom att det ska rivas ut snart så måste ju allt flyttas någonstans och då är jag glad över att jag inte har gjort om i vårt sovrum för då finns det mycket plats kvar att ställa saker på. Så...en tillfällig lösning helt enkelt. 

Det betyder ju också att pysselbordet blir lite intryckt men... Det ska bli spännande att visa er bilder när allt är omgjort och klart men det lär nog dröja nått år ;)
 
 
Idag tar vi det lugnt och håller tummarna för att barnen ser till att hålla sig fräscha så att de kan åka till sin mormor och morfar en stund imorgon så att vi kan gå ut och käka tillsammans - bara jag och Gurra.
 
Dio tyckte vi skulle byta morgonblöjan på rumsbordet och eftersom att jag inte är så kräsen av mig så sa jag inte nej....haha.
 
Jag måste bara skriva att Millie har börjat läsa så smått nu också. Det är så himla häftigt att se och höra när hon lyssnar av för sig själv. Hon vill inte läsa om man ber henne men när hon väljer det själv så kan hon vissa ord!
 
Nu ska jag agera mamma en stund till min överaktiva son som vill köra bobby-car i trappen...känns som att jag ska agera NU.
 
Ha en bra dag allesammans!