När vardagen lunkar på.

Kommentera
Jamen man skulle ju kunna tänka sig att det bara är vardagen som har tagit tiden från mig just nu - men jag har faktiskt en massa projekt igång också - och de tar tid vill jag lova. 
 
Vardagen däremot har bestått av gungande av lillebror i hoppgunga...något han tycker är väldigt roligt...
 
Jag och Millie pysslade ihop ett rymdskepp och en kapten. Min uppgift var att göra kaptenen och här är resultatet:
 
Jag var på återträff - 10 år sedan vi gick ut gymnasiet. Jag gick ju Jakt och Fiske men vi hade också med oss Häst och Skog på återträffen. En stackars skogsare kom. Det var riktigt trevligt även om vi inte var så många rent ihopslaget heller. Väldigt bra uppstyrt av Moa och Emil, med roliga lekar och allmänt trevligt!
 
Jag har försökt lära mig att grilla under den senaste veckan. Jag har hittills i mitt liv aldrig lyckats bra med någon köttbit - så i fredags slog jag på stort och testade marinera kycklingfiléer med en helt ny marinad och grilla dem. Det blev väldigt gott faktiskt! Och i söndags gjorde jag hemmagjorda hamburgare av älgfärs och kryddor och till det bacon, ost, coleslaw och klyftpotatis. Det blev också himla gott. Åskan hade just slagit ut strömmen så det var ju tur att jag kunde göra allt på grillen. Potatisen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig men det var bara för att jag inte orkade vänta längre. Klockan var ju ändå närmare 21:00 och ni som känner mig vet ju att min mattarm ropar efter mat vid 16:30 redan... 
 
 
 
 
Vi hade tänkt se på film men eftersom strömmen for så blev det istället en spelkväll. Vi spelade "Rock science" och jag vann över Gurra. Det är stort mina vänner. Fast jag kan nog bara skylla på att spelformen inte är Gurras bästa gren. Hade han fått frågorna rent allmänt bara, ja då hade han vunnit över mig. Hur som helst så var det ett väldigt roligt spel och inte så fasansfullt svårt som jag hade trott innan. Det ska vi definitivt spela igen!
 
Idag har jag latat mig på förmiddagen då jag hade så kopiöst ont i halsen igår kväll... Dio var svårsövd på förmiddagen så han fick sova med mig en stund i stora sängen. Det blev där han sov båda gångerna idag. Han blir som övertrött och går inte söva annat än i vagnen i övrigt - men eftersom jag inte var pigg nog att gå ut med honom så fick det bli så här idag.
 
Vi har under dagen också insett att D är helt annars än M. M var aldrig och slet i grejer (förutom blomkrukor) då hon var i gåstolen, medan D är i allt. ALLT han kan få tag på. Lådor och saker. Det kommer att bli annorlunda den här gången minsann. Nu kanske vi måste fundera på vad vi har framme. Det behövde vi aldrig med M. Det är spännande hur olika de kan vara.
 
Och här är då ett av projekten som är igång för tillfället. Målning av innerdörrar. Vi får se om det blir att använda dessa eller köpa nya med karmar. Jag började ju måla karmar på övervåningen för drygt ett år sedan och nu har jag äntligen orkat börja med dörrarna också. Testar med en först få se hur det blir.
 
Jag håller snart på att vara färdig med pallkragarna också - men regnet - REGNET? Det förstör. Då kommer myggen och jag kan inte vara ute då.
 
Imorgon nalkas kalas för Millsan. Min släkt kommer. Barnkalaset blir senare. 
 
Hej hopp!