Helg - vad är det?

Kommentera
Man drömmer sig bort i tankarna om att man ska hinna så mycket under helgen. Kanske en film tillsammans med Gurra? Kanske måla lite på hallmöbeln? Kanske en sväng till stan för att kolla tapeterna och soffan en sista gång innan beställning? 

Fredagseftermiddagen vigdes till vänner med barn och pizza - alltid lika trevligt och intensivt :)
 
Igår ville Millie ha mig för sig själv så vi åkte in till stan utan lillebror och pappan. Vi handlade lite presenter, åkte på Leos lekland där Allis med familj mötte upp oss och sedan åkte jag och Millsan vidare på bio för att se nya filmen om "My little pony´s". Den var faktiskt riktigt bra. Lite läskig men bra! 
 
Full fart ;)
 
Och medan vi var där var tydligen denna spjuver inne på akuten igen....han hade tagit i stekpannan och fått vita fingertoppar - men han verkar då må bra... Han har dock vägrat låta mig se på fingrarna men tur att Gurra fick se i alla fall :)
 
 
Idag har vädret verkligen sugit all energi ur mig - men vi har försökt hitta energin ändå - så kl 8 gick vi ut och promenerade upp till Kvarnberget på upptäcksfärd. Riktigt mysigt var det - trots vädret.
"Kan själv"-Dio........
 
"Hej trollet där uppe!"
 
"Vi går upp och hälsar på trollet ju"

Frågan är om det verkligen är ett riktigt troll eller inte?
 
Lite avvaktande lillebror ändå... Men efter vi hade "matat" trollet så var det lugnt...
 
Sen vandrade vi hemåt med alla pysselsaker som vi hade funnit i skogen...
 
 

Väl hemma igen kokade vi varm choklad och åt korvmackor - min absoluta favoritmåltid hela vinterhalvåret ;)
 
 
Efter lunchen la jag lillebror i vagnen och skickade iväg Millie och pappan på kalas så att jag skulle hinna jobba bort lite inför veckan som kommer. Ikväll ska jag nämligen på personalmöte på fritidsgården så jag hinner inte göra det ikväll som tänkt. Jag försöker hitta intressanta platser/byggnader i närområdet som barnen ska få lite mer information kring...och där medan jag grävde runt på nätet så hittade jag otroligt mycket spännande och intressant att läsa vidare om. Snacka om att man är hemmablind. Det finns ju hur mycket som helst att kolla upp. Visste ni t.ex. att mejerskan Eleonora (som uppfann receptet till Wästerbottensosten) bodde i Bodbysund en period av hennes uppväxt? Nähä? Inte jag heller...eller visste jag det fast att jag har förträngt det kanske? Nåväl - nu vet jag det igen i alla fall ;)
 
Nu ska jag fylla i familjealmanackan som har fått lega på sidan under renoveringarna här hemma. Nu är det alldeles för mycket möten och jobb som inte står uppskrivet någonstans så jag är rädd att vi har dubbelbokat oss någonstans. 
 
Ha en fin eftermiddag allesammans!