Trädgårdsdrömmar.

En kommentar
Idag på förmiddagen promenerade jag med Dio ner på byn för att inhandla mer färg på Järn och Färg-affärn. När jag promenerade där i solen gick jag och tänkte på hur kul det är att gå och drömma om hur trädgård och hus kan komma att se ut i framtiden. Ja det kommer ju att ta tid, det försöker jag inse, men ibland önskar jag att det bara sa "klick" - samtidigt som jag tror att det är just tiden med arbetet som gör hela grejen. Som med dessa pallkragar till exempel. Det har tagit över 1 år. Haha. Tanken var att jag skulle ha en klar trädgård förra sommaren - men graviditeten med illamåendet satte stopp för de planerna. Och nu har mående - både fysiskt och psykiskt - segat på det hela. Men nu är äntligen de stackars omtöcknade jordgubbsplantorna planterade.
 
Det jag inte hade räknat med var dock att det skulle komma upp 1000 pissmyror på mig under tiden. 
Nåväl, en pallkrage klar alltså. En = två på varandra med fastsatt väv längst ner och plast på insidorna samt målade utsidor. Och det här med att måla dem har tagit tid. Främst på grund av regn och dessa förbaskade myggor. Jag hatar mygg. 
 
När jag hade planterat jordgubbarna här i afton så vaknade D lagomt för att vi skulle äta lite middag. Då G och M var bortbjudna på surströmming (vi följde inte med då D har ögoninflammation - och har fått fram sin första tand) passade vi på att äta sallad och morot. Ja alltså D fick äta morot på burk. Det var mumsigt tyckte han.
 
Nu när han låg och försökte somna i sin säng så passade jag på att gå ut och fota lite på gården. 
Jag älskar verkligen vår gård. Både på vinter, vår, sommar och höst. Det är så vackert här.

Det som slog mig mer var också att jag missade jättemycket förra sommaren då jag bara låg inne. Detta år har jag hittat nya växter och saker. Mycket trevligt.
Bland annat så har vi tydligen lite hallon?
 
Denna buske vill jag gärna ha någon annanstans då jag inte tycker att den gör sig rätt just här.
 
Här är det egentligen en damm - men eftersom vi inte vill ha en damm när barnen är små så får den agera viloplats mellan pallkragarna. Å nä jag har inte rensat upp där än.
 
Och så hoppades jag på äpplen...Men det bådar inte gott... Vi ska investera i nya träd nästa sommar.
 
Nu kom G och M hem så nu ska jag natta och sedan ta tag i något projekt igen.
 
Imorgon tänkte jag skriva lite om hur det har gått på röntgen eftersom jag ska dit. Jag ska göra skiktröntgen på magen då jag har haft problem med kramper efter förlossningen.
 
Ha en fin kväll allesammans!
 
1 Anonym:

skriven

Känn lugnet!! Vi inhandlade två pallkragar för två år sedan o de är inte använda än. ☺